perjantaina, helmikuuta 24, 2006

Antiikki-UFO

Koska mitään uutta ei ole näyttää (mikähän on on mun plan B lauantaille, kun musta villatakki ei valmistu), laitetaan kuva kaikkein vanhimmasta UFO:stani. Tämän villapaidan piti valmistua koulun käsitöissä kun olin kahdeksannella luokalla, lukuvuosi 1988/1989 siis, en muista oliko kevään vai syksyn projekti. Kunnianhimon puutteesta minua ei ainakaan voi syyttää!

Ilman salamaa; näkyy kirjoneule paremmin:

















Salaman kanssa erottuu palmikotkin:

















Sinänsä olen itsestäni ylpeä, että olen valinnun tuollaisen ajattoman mallin ja langan, enkä mitään mintunvihreää akryylhörhöä. Lanka on todella mukavan tuntuista, Sandnesin tekemää, nimi Pompei. 40% puuvilla, 40% villa, 20% pellava.
Tarkoitus olisi nyt tarttua tähän, kunhan saan sen villatakin pois käsistä. Ongelmaa aiheuttaa se että olen hukannut ohjeen. Onko Sandra ilmestynyt joskus suomeksi? Mulla on nimittäin sellainen mielikuva että kyseessä oli Sandra / vastaava ohut lärpykkä, mutta en todellakaan ole neulonut mitään vieraalla kielellä ennen viime syksyä. Hihat ovat jo aluillaan, tuo ruudukko-osuus tehty molemmista. Hunajakennopalmikon ohje kyllä löytyy, ja sitten pitäisi vain rustailla ruutupaperille tuota lehtiköynnöstä. Hihan levennyksten ja kavennusten sumpliminen on se kohta joka vähän hirvittää kun ei ole ohjetta.














Jos nyt joltain ko. malli löytyisi ostaisin sen / lainaisin sitä oikein mielelläni!

5 Comments:

Blogger AnneV said...

Mulla on tuosta olevinaan jonkinlainen muistikuva, mutta värit ei tainneet olla samat siinä alkuperäisessä mallissa? Sandra on kyllä ilmestynyt suomeksi juuri tuolloin ja mulla on vielä suurin osa niistä lehdistä tallella, tosin osa on Suomessa ja osa täällä Pelkiassa. Mutta kunhan neuleolympialaiset on ohitse, yritän ehtiä vähän penkomaan omaa kirjastoani. Onkos tällä kuinka kiire? Pitääkö mun rekrytoida äitimuori tutkimaan sitä Tampereella olevaa pinoa? -"Kun menet sinne kellariin ja avaat sen seitsemännen pahvilaatikon vasemmalta katsoen, niin siellä on varmaan käsityölehtiä jossain järjestyksessä... et viittis selata niitä kaikkia läpi?"

pe helmik. 24, 12:04:00 ip.  
Blogger katinkontti said...

Juu, ei todellakaan mitään kiirettä. Jos paita on jo odottanut noin 17 vuotta ei kuukausi / vuosi sinne tai tänne merkkaa enää mitään. Mutta huisin ihanaa olisi jos ohje löytyisi. Muistaakseni alkuperäinen oli myös harmaa, mutta tummempi ja tweed-lankaa. Ehkä.
Mega-merciit etukäteen!

pe helmik. 24, 10:18:00 ip.  
Blogger Sari (saristitching) said...

Onpa hieno pusero - kyllä tuo kannattaa tehdä valmiiksi!

su helmik. 26, 06:40:00 ip.  
Blogger katinkontti said...

Kiitos Sari! Muistan että malli oli musta silloin aikoinaan aivan ihana, ja pakko oli valita se, haastavuudesta huolimatta.

su helmik. 26, 11:14:00 ip.  
Blogger AnneV said...

Ta-daa! Löytyi! Se oli mun Tampere-komppeissani, ja (vähän vaan ryytynyt) asioidenhoitajani voi ottaa siitä kopiot huomenna töissä. Pääsetkö hakemaan 33540-alueelta vai laitetaanko postiin?

su maalisk. 05, 10:58:00 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home